Ukoliko se bavite Dropshippingom ili e-trgovinom u načelu, onda je ovo tekst na koji je potrebno da obratite pažnju jer – država je donela nove uredbe koje tangiraju sve one koji se bave Dropshippingom i E-trgovinom uopšte.
Koje su to novine o kojima pričamo?
Najznačajnije novine u novom Zakonu se odnose na definisanje i uređivanje elektronske trgovine i u okviru nje dropshipping-a kao oblika daljinske trgovine u okviru trgovine na malo i pružanja usluga potrošačima smo mi kao knjigovodstvena agencija obradili u ovom tekstu.
Ova promena je definisana Članom 13. Zakona o elektronskoj trgovini. koji se odnosi na oblike trgovine (koje mogu biti na malo i na veliko) tj. :
1) trgovina na prodajnom mestu;
2) trgovina ličnim nuđenjem;
3) daljinska trgovina:
– elektronska trgovina,
– ostala daljinska trgovina putem drugih sredstava.
Kako je definisan dropshipping tj. e-trgovina?
Novi zakon prepoznaje par oblika e-trgovine:
- prodaja preko Webshop-a
- prodaja preko elektronskih platformi (e-commerce platforme)
- dropshipping
Ukoliko se bavigte e-commerceom, onda pročitajte ovaj post, a u njemu je zanimljiv video.
Najbitnije promene na koje je potrebno obratiti pažnju:
- Prodaja preko elektronske prodavnice (webshop-a) koja se može smatrati osnovnim, najjednostavnijim oblikom onlajn prodaje i koja funkcioniše tako što trgovac poseduje svoj webshop u kome nudi robu/usluge potrošačima. Potrošač naručuje robu direktno od trgovca i trgovac je isporučuje potrošaču, samostalno ili putem kurirske službe (što je češći slučaj);
- Prodaja preko elektronske (e-commerce) platforme koja povezuje potrošača i trgovca, a vrlo često platforma pruža i usluge naplate i isporuke. Potrošač je u ugovornom odnosu sa trgovcem (prodavcem robe), ali sama procedura naručivanja, plaćanja i isporuke može da se obavlja preko platforme koja je u B2B odnosu sa trgovcem. Takođe, platforma može da prodaje sopstvenu robu/usluge, odnosno može imati svojstvo prodavca robe i u tom slučaju preuzima sve zakonske obaveze koje se odnose na prodavca, a koje proizilaze iz zaključenog ugovora o prodaji. To konkretno znači da u odnosu prema potrošačima, platforma može imati svojstvo: — prodavca robe ili posrednika u prodaji i tada predstavlja sponu između trgovca i potrošača.
- Dropshipping koji podrazumeva prodaju robe potrošačima preko sopstvene elektronske prodavnice ili preko elektronske platforme, pri čemu se roba isporučuje potrošaču direktno od proizvođača/uvoznika. Kod dropshipping-a, roba koja se isporučuje krajnjem potrošaču ne dolazi u posed prodavca. Ovo je relativno novi oblik internet prodaje u kojem potrošač plaća trgovcu cenu proizvoda, a potom trgovac neophodne informacije i podatke dostavlja proizvođaču/uvozniku, koji potom taj proizvod dostavlja direktno potrošaču. Kod ovog modela onlajn prodaje potrošač je u ugovornom odnosu sa prodavcem koji preuzima sve obaveze prema potrošaču koje proizilaze iz zaključenog potrošačkog ugovora.
Ukoliko vas interesuje šta je Dropshipping ili niste sigurni kakav je biznis model u pitanju, odgledajte video ispod, a topla preporuka s naše strane je da posetite i ovu Facebook grupu Dropshipping-a gde možete pronaći sve informacije i to na srpskom jeziku:
Da li je to sve?
Ukoliko ste pomislili da je to sve od novina, da vas „obradujemo“ – postoji još pregršt noviteta koji su doneti, a tiču se:
- uslovi isticanja cena
- uslovi isticanja akcija
- noviteti na polju mistery shoppinga od strane inspekcije
- noviteti na polju podsticaja kupaca (promocije, loyalti kartice itd…)
Ukoliko vas interesuju detalji, možete ih pročitati OVDE ili nam slobodno pišite na [email protected] za sva pitanja vam kao knjigovodstvena agencija specijalizovana za IT stojimo na raspolaganju.